Polacy w słodyczach cenią naturalne składniki | Poradnik Restauratora

Opiniotwórczy branżowy miesięcznik ogólnopolski dla właścicieli i szefów kuchni lokali gastronomicznych –  nieprzerwanie 20 rok na rynku

Polacy w słodyczach cenią naturalne składniki

Naturalność składników, własna receptura oraz obniżona zawartość cukru to dla Polaków korzystających ze słodkiej oferty lokali gastronomicznych kluczowe czynniki wyboru czegoś słodkiego. Co dziesiąty badany zwraca uwagę na zawartość glutenu czy laktozy – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Lodziarnia to zdecydowanie najczęściej wybierane miejsce na konsumpcję czegoś słodkiego, zwłaszcza przez ludzi młodych. Ich popularność maleje wraz ze wzrostem wieku respondentów. Z kolei kawiarnie częściej odwiedzają kobiety (74% w porównaniu do 66% mężczyzn). Widoczna jest istotna rola piekarni jako miejsc, gdzie można skonsumować ciastko czy inny słodki wyrób.

Polacy, wybierając coś słodkiego, najczęściej zwracają uwagę na naturalność składników. Co czwarty badany zwraca uwagę na ekologiczność produktu, co dziesiąty – na aspekty dietetyczne związane z obecnością glukozy czy laktozy.

Oczekiwania Polaków względem miejsc ze słodkimi wyrobami.

  • Lodziarnie: W tym przypadku najważniejsza jest oferta rzemieślnicza, zróżnicowanie rodzajów lodów oraz nowe, nietypowe smaki – aż 56% osób mówi o chęci spróbowania nowych smaków owocowych, warzywnych i z przyprawami.
  • Cukiernie: W cukierniach najważniejsza jest atrakcyjna forma/ wygląd wyrobów, dużo przestrzeni, stolików, miejsc do siedzenia oraz wprowadzenie nowych, nietypowych smaków.
  • Kawiarnie: W kawiarniach priorytetami dla konsumentów są: oferta sezonowa (np. kawy mrożone na lato, herbaty rozgrzewające na zimę), dużo przestrzeni, stolików i miejsc do siedzenia oraz obecność ogródka.
  • Piekarnie: Najważniejsza dla klientów jest oferta rzemieślnicza, czyli produkcja własna wyrobów, na miejscu. Ponadto, konsumenci oczekują bogatej oferty słodkich wyrobów oraz nowych smaków pieczywa - np. z dodatkami: przyprawami, orzechami, owocami.

W ofercie dodatkowej lokali ze słodkościami klienci chętnie zobaczyliby słone, zdrowe przekąski, w szczególności świeżo wyciskane soki (89%), sałatki (69%), gotowe kanapki (65%) oraz słone tarty i inne przekąski na słono (67%).

Mężczyźni w większym stopniu cenią sobie w produktach słodkich tradycję, sprawdzone smaki, wysoką jakość. Kobiety z kolei nowoczesność, nowe smaki oraz korzystną cenę.

Foto: Pixabay

Galeria

Zainteresował Cię temat? Udostępnij artykuł!
Kategoria
Aktualności
Tagi
badanie rynku, cukiernia, kawiarnia, słodycze
Data dodania
30 maja 2018

Podobne artykuły

Targi Wine Expo Poland i Warsaw Oil Festival 2018

10 września 2018

Już czwarty raz podczas najważniejszych targów branżowych w stolicy spotkają się przedstawiciele branży winiarskiej z Polski i ze świata. Targi odbędą się tradycyjnie w ostatni weekend października (26-27 października) w Warszawie.

przeczytaj całość

French Touch

10 września 2018

Francja to fascynujący kraj, olbrzymie dziedzictwo kulturowe, z którego dorobku czerpią również Polacy. Trwa czwarta edycja kampanii French Touch, która zachęca Polaków do odkrywania Francji na nowo. W jesienny kalendarz eventów w stolicy na stałe wpisała się już uroczysta gala French Touch. W tym roku, show odbędzie się 1 października w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie.

przeczytaj całość

Więcej w dziale

Wydawca

ZDKP

Nasze tytuły

Partnerzy

Wydawca

Biuro Promocji i Reklamy "Generalczyk" sp.j.

ul. Szczęsna 10
60-587 Poznań
tel./fax (61) 852 08 94
email: redakcja@poradnikhandlowca.com.pl

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu

Michał Bobrowski

tel. (61) 850 19 33
michalb@poradnikhandlowca.com.pl

Specjalista ds. Sprzedaży i Marketingu

Anita Kubiak

tel. (61) 851 37 08
anitak@poradnikrestauratora.com.pl