Filozofia zero waste staje się popularna i coraz częściej spotykana w gastronomii. Co prawda w branży HoReCa na marnowanie jedzenia po prostu nie można sobie pozwolić, zarówno z punktu widzenia etyki, jak i matematyki. A wyrzucanie jedzenia się nie opłaca.

Zbliżają się święta. Dla większości restauratorów i szefów kuchni oznacza to wzmożone tempo pracy i komponowanie świątecznych ofert. To idealna okazja, by zaskoczyć swoich gości i przygotować nowe potrawy.

Kuchnia azjatycka to kulinarny tygiel, w którym przeplatają się smaki m.in. Japonii, Chin, Tajlandii, Wietnamu oraz Indii. Tym, co najbardziej przyciąga w kuchni Dalekiego Wschodu, jest jej egzotyka oraz różnorodność aromatów, składników i sposobów podania.

Wołowina w kuchni polskiej nigdy nie była tak popularna, jak obecnie. Niemniej w przeciętnym polskim domu jest podawana zaledwie na kilka sposobów. Najczęściej jest to pieczeń, bitki, tatar czy szponder jako podstawa do rosołu lub zup.

Żyjemy bez wątpienia w luksusowych czasach. Każda branża jest mocno rozwinięta, zapanowało nowoczesne podejście do życia, pracy i produkcji globalnej, a my mamy w domach praktycznie wszystko, co jesteśmy w stanie sobie wyobrazić, że jest nam potrzebne.

Mimo że nie można postawić znaku równości między doświadczeniami dwóch różnych zmysłów, coraz częściej próbujemy wyróżnić wygląd ponad smak. Tymczasem oba powinny współgrać jak w zegarku, osiągać balans.

Na pytanie „skąd wziął się makaron”, z pewnością większość z Was odpowiedziałaby, że z Włoch. Może dla niektórych będzie to zaskoczeniem, ale historia i pochodzenie makaronu, nie jest tak oczywista, jak mogłoby się wydawać.

Najpopularniejsze