Od kilku lat modne są krótkie karty menu, lecz czy aby na pewno mają one wszędzie zastosowanie? Czy we wszystkich restauracjach powinno pojawić się minimalistyczne menu? Polecamy do przeczytania artykuł Szymona Kohuta, pomysłodawcy, założyciela i właściciela Krakowskiej Szkoły Restauratorów.

Goście restauracji i innych konceptów gastronomicznych, kupują nie tylko posiłki, ale w dużym stopniu płacą także za wspomnienia i wrażenia, jakie wynoszą ze sobą do domu. Bardzo często, nawet z pozoru nieistotne kwestie i detale zmysłowe składające się na atmosferę lokalu i jego klimat otoczenia, okazują się niezmiernie ważne.

Około 75% decyzji zakupowych podejmowanych jest pod wpływem emocji. Goście restauracji również dokonują wyboru menu zazwyczaj spontanicznie – dopiero w lokalu pod wpływem chwilowych doznań. Narzędziem które doskonale wpływa na ludzkie emocje i kreuje doznania, jest natomiast marketing sensoryczny. Jak zatem zwiększyć sprzedaż za pomocą zapachu?

Chcąc przyciągnąć klienta do restauracji, przede wszystkim koncentrujemy się na smacznej kuchni. Warto jednak zadbać o odpowiednie wnętrze naszego lokalu. Oprócz oryginalnych i praktycznych rozwiązań architektonicznych, powinniśmy położyć szczególny nacisk na dobór odpowiednich barw i kolorów. Dlaczego? Dlatego, że kolorystyka wnętrza odgrywa ogromną rolę w budowaniu wyjątkowego klimatu i nastroju, który przekłada się na zwiększony apetyt gości oraz większe przychody restauracji.

Najpopularniejsze