Marketing

Barbara Morkowska: Profesjonalizm jest niezbędny

15 października 2019

 

Jesień to szczególny okres dla restauracji, w którym warto zadbać o to, aby przyciągnąć klientów. Październik jest idealny, by rozpocząć nowe działania. Wracając z wakacji jesteśmy chętni na nowe doświadczenia, szukamy nowych miejsc i ciekawych doświadczeń, w tym czasie warto promować się na inne sposoby – wiemy jak, przeczytajcie! Organizacja ciekawych  wydarzeń kulinarnych sprawi, że nie tylko możecie zaprezentować nowe dania z menu, dodatkowe produkty z karty, ale tym samym możecie przyciągnąć dodatkowych klientów, czy pokazać się stałym z zupełnie innej strony. Ważne jest, aby pamiętać o kilku czynnikach – profesjonalnym działaniu, bo przy całej wesołej i spontanicznej atmosferze nie może brakować wydarzeniu ram i konkretnej oprawy. Profesjonalizm w każdym działaniu jest tutaj niezbędny, dlatego na początek zorganizujcie dodatkowy personel i przygotujcie się na pełną salę, mimo iż za pierwszym razem wcale nie musi taka być. Warto zastanowić się nad spójnością wydarzenia, już nazwa, plakat czy zaproszenie powinny być w podobnym klimacie i czytelnie informować, czego dana impreza dotyczy oraz czego się można na niej spodziewać i co jest wliczone w cenę – rozczarowanie gościa, tego chcecie uniknąć za wszelką cenę.

WYRÓŻNIJ SIĘ!

Oryginalność, to ważny, a jakże często pomijany czynnik. Sprawdźcie dokładnie, co dzieje się w okolicy. Jeśli jest blisko klub jazzowy nie róbcie wieczorku z muzyką. Natomiast jeśli w mieście jest organizowany festiwal food trucków, a jesień to nadal czas, w którym chętnie korzystamy z tego typu atrakcji, to również nie będzie to dobre rozwiązanie. Zastanówcie się czego brakuje i tego się trzymajcie! Zadbajcie o integrację gości – nie wystarczy, że połączy ich wspólny cel, np. degustacja wina. Warto zadbać o to by poznali się między sobą, nabyli nowe umiejętności i wyszli z przeświadczeniem, że spotkało ich coś wyjątkowego. Degustacja w grupach mieszanych, wymiana doświadczeń czy wspólny stół – możliwości jest wiele!

MARKETING – NIE TYLKO PRZED

Marketing, to kolejna bardzo ważna sprawa. Zadbajcie o to, by informacja o wydarzeniu nie pojawiała się tylko przed, ale również w trakcie i po. W trakcie zainteresuje osoby, które tym razem nie wzięły udziału w wydarzeniu i zobaczą, czego można się spodziewać i być może chętnie wezmą udział w kolejnym. Osoby, które były i zobaczą zdjęcia z wieczoru prawdopodobnie chętnie udostępnią je na swoich profilach. Lubimy pokazywać miejsca, w których byliśmy, chcemy dzielić się radością i wspomnieniami z warsztatów, w których braliśmy udział i po prostu – pochwalić się ciekawym doświadczeniem.

JAK DOBRAĆ IDEALNE WYDARZENIE?

Możecie zorganizować festiwal dań opartych na jednym składniku, np. festiwal dyni, skupionym na produkcie sezonowym lub regionalnym.
Degustacje, to kolejne bardzo popularne wydarzenie, może to być degustacja konkretnego szczepu wina lub nowości w karcie menu – deserów lub przystawek.
Warsztaty, bazując na doświadczeniu szefa kuchni oraz kucharzy warto zorganizować pokaz połączony z warsztatem kulinarnym nawet jednego dania, wtedy powtarzając je w domu zawsze będziemy pamiętać, gdzie się nauczyliśmy i z przyjemnością spróbujemy kolejnych pozycji w ulubionej restauracji.
Kolacja degustacyjna, to obecnie jedna z najczęściej organizowanych opcji, motyw przewodni, wybrane menu, wspólny posiłek. W ten sposób możecie zaprezentować nowe dania np. w karcie jesiennej i zebrać ciekawe uwagi i doświadczenia z grupy.
Wyjdźcie na zewnątrz. Jesienią organizowanych jest wiele festiwali, ludzie wrócili już z wakacji i chętnie szukają rozrywek w okolicy. Może w Waszej dzielnicy organizowana jest akcja, do której możecie dołączyć. Zastanówcie się nad tym. To świetna okazja do zyskania nowych klientów i zaprezentowani się z zupełnie innej strony.

BARBARA MORKOWSKA
Marketing Manager
Restauratorzy Food Consulting
www.restauratorzy.com