Marketing

Barbara Morkowska: O sukcesie lokalu decyduje nie tylko koncepcja i jej wdrożenie…

23 lipca 2019

 

Dynamiczny rynek, mnogość opcji oraz zmieniająca się moda powodują, że każdego dnia musimy zaskakiwać i dbać o naszych gości. Oto kilka sprawdzonych działań, które warto wdrożyć już dziś.

ZADBAJ O ROZRYWKĘ

Aranżujmy wieczory tematyczne, koncerty, zadbajmy o to, aby cały czas ludzie mieli pretekst do przyjścia do lokalu. To bardzo ważne, aby ciągle coś się działo, wtedy klienci chętniej będą zaglądać na naszą stronę w poszukiwaniu wydarzeń, by nie tylko zjeść i miło spędzić czas, ale też przeżyć coś nowego. Może to być degustacja nowego produktu, stand-up, warsztaty czy po prostu wieczór muzyczny.

PAMIĘTAJ O WYDARZENIACH OKOLICZNOŚCIOWYCH

Dzień Taty, zakończenie wakacji czy inne wydarzenia to świetna okazja do wspólnego świętowania, bowiem to właśnie wtedy ludzie szukają miejsc, w których się coś dzieje. Dedykowane menu, przystrojenie restauracji do okoliczności czy zaproszenie muzyków mogą uświetnić wyjątkowy dzień i spowodują, że klienci wybiorą ten lokal spośród wielu. Obecnie nie wystarcza już mieć piękne wnętrza i wyjątkowe menu. Musimy zadbać o wyjątkową oprawę i przyciągnąć gości czymś więcej.

MENU SEZONOWE

W Polsce mamy cztery pory roku, co powoduje, że sezonowość owoców i warzyw jest bardzo duża. Dzięki temu możemy zmieniać menu, dodawać nowe pozycje, tak aby w karcie coś się działo. Wówczas amatorzy chłodniku czy nowalijek z radością będą wyczekiwali tego okresu, wiedząc, że posmakują je w ich ulubionym miejscu, urozmaicając tym swój codzienny wybór w restauracji.

DZIAŁAJ LOKALNIE

Wydarzenia w okolicy, spotkania grup tematycznych czy lokalne targi, festiwale to świetna okazja do zaprezentowania lokalu. Warto zadbać, aby bywać i pokazywać się w takich miejscach. Można zaproponować vouchery w konkursach lub pomyśleć o barterze. Dzięki temu dotrzemy do nowych klientów i osób, które dotychczas o restauracji nie słyszały. Będziemy też częścią miejsca, dzielnicy, a nie samotnym punktem na mapie miasta.

AKTUALIZUJ SWÓJ PROFIL W SOCIAL MEDIACH

Profil na Facebooku czy Instagramie to świetne miejsce do reklamy swoich usług i lokalu. Zadbajmy o to, aby wizytówka była uzupełniona o aktualne menu, dodawajmy zdjęcia ogródka, wydarzenia, pokazujmy na bieżąco, co się u nas dzieje. Dzięki temu osoby, które nie wiedziały o organizowanych przez restaurację wydarzeniach, zaczną baczniej śledzić nasze media społecznościowe. Zatem zaskakujmy, wprowadzajmy nowości i śledźmy rynek. Starajmy się być na bieżąco i cały czas działajmy. Nasi klienci oczekują, że w restauracji będzie się działo coś więcej. Nie lubią nudy i stagnacji. Dlatego szukajmy rozwiązań najlepszych dla nas. I nie zostawajmy w tyle! Możliwości jest wiele…
W kolejnych artykułach postaramy się przybliżyć konkretne działania, tak abyście mogli samodzielnie poszerzać swoje kwalifikacje. Nie wystarczy bowiem tylko zatrudnić marketingowca. Warto mieć podstawową wiedzę na dany temat. Spróbujemy zatem przekazać jak najwięcej informacji, które w przyszłości zaowocują wzrostem liczby gości i ich zadowoleniem. 

BARBARA MORKOWSKA
marketing manager
Restauratorzy Food Consulting
www.restauratorzy.com