Czym kierują się klienci przy zakupie wina?

Newsy

Czym kierują się klienci przy zakupie wina?

13 lipca 2018

62% Polaków pije wino – wynika z raportu „Polacy w świecie wina 2018” firmy MAKRO Polska. Łącznie wypijamy ponad 400 mln l tego trunku rocznie. Przeważnie za butelkę płacimy do 30 zł.

Smak jest ważnym czynnikiem przy wyborze wina dla 92% badanych. Nieco mniejsze odsetki osób wskazały na wytrawność (86%), cenę (82%) oraz kolor (79%). Tylko dla 45% respondentów istotny jest natomiast szczep, a dla 51% – kraj pochodzenia. Preferujemy wina półsłodkie (40%) i półwytrawne (39%), rzadziej wybieramy wytrawne (21%). Jeśli chodzi o kolor, lubimy przede wszystkim wina czerwone (66%). 83% badanych na butelkę wydaje zazwyczaj do 30 zł. Tylko 2% – płaci za nią przeważnie ponad 51 zł.

Foto: Pixabay