Colors: Purple Color

Wiele mówi się o biurach, które z dnia na dzień opustoszały. Firmy odesłały swoich pracowników na home office lub znacznie zredukowały zatrudnienie. Warto zauważyć, że ma to wpływ także na branże, których funkcjonowanie jest całkowicie uzależnione od funkcjonowania biurowców. Przestrzenie gastronomiczne, które mieszczą się w tego typu obiektach znacznie ucierpiały. Taka sama sytuacja spotkała restauratorów, którzy prowadzą działalność w centrach handlowych. Część z nich zostało zamkniętych. Jak wygląda ich sytuacja obecnie? Czy są szanse na powrót do normalności? Oceniają eksperci CBRE oraz Forbis Group.

W Hiszpanii liczba przypadków zakażeń koronawirusem jest wciąż bardzo wysoka. Stowarzyszenie CEHAT, grupujące firmy branży hotelarskiej w całym kraju, ogłosiło gotowość pokrywania kosztu testów na COVID-19 u zagranicznych turystów, którzy powracają do swoich krajów z wakacji w Hiszpanii.

Marka Heinz, producent kultowych ketchupów i sosów, od lat ściśle współpracuje z lokalami gastronomicznymi w całej Polsce. Kolejnym krokiem w umocnieniu dotychczasowej współpracy, a także wsparciu branży gastronomicznej w trudnych czasach, jest stworzenie nowej platformy – Heinz Club 57, która działa na zasadach programu lojalnościowego, oferując uczestnikom różnego rodzaju benefity: zniżkowe, produktowe, promocyjne, a także wsparcie merytoryczne m.in. prawne.

Po raz IX Fundacja WIP Warto Im Pomóc w ramach konkursu „Polska od Kuchni” nagrodziła Złotym Widelcem najlepsze restauracje w całej Polsce. Wręczono 37 statuetek w 9 kategoriach, w tym przyznano 5 nagród specjalnych. W dotychczasowych dziewięciu edycjach akcji nominowanych było ponad 3200 restauracji, 978 z nich uczestniczyło w akcji, 322 laureatów odebrało nagrodę Złotego Widelca. Tegorocznym partnerem merytorycznym konkursu jest Europejskie Stowarzyszenie zrzeszające kucharzy i szefów kuchni w Zjednoczonej Europie, polski oddział Euro-Toques Polska (ETP).

Epidemia koronawirusa utrudnia podróżowanie za granicę. To oznacza, że większość Polaków wybierze się na urlop w obrębie naszego kraju – pojadą nad Bałtyk lub w Tatry. Analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego, badające kto i jak podróżował do Polski w ostatnich latach, nie przynoszą jednak dobrych wieści dla branży turystycznej. Więcej rodaków zakwateruje się w polskich hotelach i pensjonatach, ale stracimy dużą liczbę turystów zagranicznych, którzy nie przylecą do nas z powodu epidemii. I chociaż co roku w polskich kurortach odpoczywa mniej cudzoziemców niż Polaków, to jednak ci pierwsi wydają u nas więcej pieniędzy.

Najpopularniejsze