Polskie mięso podbija rynek HoReCa

Wydarzenia

Polskie mięso podbija rynek HoReCa

06 marca 2020

Podczas spotkania szefowie kuchni mogli zapoznać się z warunkami chowu i sposobem żywienia poszczególnych ras bydła mięsnego (Limousine, Hereford i Belgijska)oraz walorami mięsa.
Szefowie kuchni Dominik Moskalenko i Maciej Grubman podzielili się z uczestnikami wiedzą na temat przygotowania mięsa do sezonowania, cyklu sezonowania i przygotowaniu mięsa po sezonowaniu metodą restauracyjną, jak i przemysłową oraz wspomnieli o zaletach kulinarnych wołowiny. Prelekcja zakończyła się degustacją polskiej wołowiny ras mięsnych podczas, której szefowie kuchni mogli posmakować różnych elementów polskiej wołowiny, a tym samym zapoznać się z ofertą jaka posiadają polscy hodowcy i producenci wołowiny.
Wydarzenie to miało na celu promocję polskiej wołowiny, a tym samym wzrost świadomości i wiedzy na temat sposobu produkcji mięsa wołowego w Polsce, jego walorów i jakości, a także dostępności i oferty jaką mają w swoim portfolio polskie zakłady mięsne.
Pomysłodawcą oraz organizatorem wydarzenia jest Związek Polskie Mięso. Cały projekt został sfinansowany z Funduszu Promocji Mięsa Wołowego.
– Celem wydarzenia było poinformowanie szefów kuchni o jakości oraz cechach, a także zaletach polskiego mięsa wołowego oraz jego przetworów. A tym samym kształtowanie pozytywnego wizerunku i rozpoznawalności mięsa wołowego, polskiego pochodzenia wśród kucharzy – mówi Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso.
Patronat nad wydarzeniem objęła Fundacja Klubu Szefów Kuchni.

djmedia:230