Nie ma pizzy, która wzbudzałaby takie kontrowersje i tak dzieliła klientów pizzerii. Hawajską albo się kocha, albo się jej nienawidzi. Dane platformy PizzaPortal.pl pokazują jednak, że Polacy skłaniają się ku pierwszej opcji. Był to jeden z najczęściej zamawianych rodzajów pizzy w 2019 r.

Jakub Kasprzak rozpoczął przygotowania do startu w europejskiej selekcji Bocuse d'Or 2020 w Tallinie (28-29.05.2020). W najbliższym czasie zostanie powołamy dodatkowy zespół Chefs Mentors składający się z czołowych szefów kuchni, którzy również będą wspierać Jakuba swoim doświadczeniem.

W restauracjach IKEA można zjeść nowe danie roślinne: penne z wegańskim sosem bolońskim i „roślinnym” mięsem. Receptura potrawy powstała we współpracy z The Vegetarian Butcher – marką Unilever.

Branża gastronomiczna w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, a jej wartość stale rośnie. Z najnowszego raportu GfK wynika[1], że rodzimy rynek gastronomiczny wart jest aż 36,6 mld zł. Oznacza to, że jego wartość w przeciągu dwóch dekad potroiła się. I nic nie wskazuje na to, że ta tendencja miałaby się zmienić – prognozy na przyszłość są bardzo dobre.

W związku z nadchodzącym Nowym Rokiem chcemy podziękować wszystkim szefom kuchni, kucharzom, restauratorom oraz naszym partnerom biznesowym za dotychczasową współpracę oraz życzyć wszelkiej pomyślności i pogody ducha na każdy kolejny dzień – Wydawca,  Dział Sprzedaży oraz Redakcja „Poradnika Restauratora”.

38 ton żywności przekazało Selgros Cash&Carry na tegoroczną Wigilię Caritas. To już trzeci rok, kiedy firma zaangażowała się w organizację wyjątkowego wydarzenia na tak dużą skalę, dzięki czemu może mieć ono charakter ogólnopolski.  W tym roku, podczas wigilijnych spotkań w 28 miastach w całej Polsce, przy wspólnym stole Caritas spotkało się ponad 10 tysięcy samotnych i potrzebujących.

Zbliżający się koniec roku to czas podsumowań, również w Krakowie, którym ostatnich 12 miesięcy upłynęło pod znakiem kulinariów. Przez cały rok 2019 Kraków nosił tytuł Europejskiej Stolicy Kultury Gastronomicznej. Celem projektu było budowanie wizerunku Krakowa jako znaczącego, w skali Europy, ośrodka kultury gastronomicznej oraz jako destynacji kulinarnej i stolicy regionu bogatego w lokalne i certyfikowane produkty spożywcze.

Starbucks umacnia swoją pozycję w Polsce i otwiera 72. kawiarnię – tym razem w galerii handlowej Focus Mall w Zielonej Górze. Otwarcie w nowej lokalizacji jest częścią strategii rozwoju zakładającej obecność marki także w mniejszych miastach. Lokal w Zielonej Górze będzie dostępny dla gości jeszcze przed Nowym Rokiem.

Najpopularniejsze