Taco będzie najpopularniejszym daniem 2020 r. Dla niektórych może być to zaskoczeniem, jednak według tegorocznej edycji raportu Uber Eats FoodCast ten sztandarowy przysmak kuchni meksykańskiej zdeklasował konkurentów. Za nim uplasowały się odpowiednio: pizza, poke bowls i shawarma. W badaniu przeanalizowano kilka milionów wyszukiwań użytkowników z aplikacji Uber Eats, aby wskazać główne preferencje żywieniowe mieszkańców Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

Co zaskakujące, oprócz typowych evergreenów, czyli potraw, które zawsze są na topie i dostępnych w jedzeniu w dostawie, wśród popularnych trendów żywieniowych znajdują się w nadchodzącym roku: kwiat lotosu, mochi (japońskie ciastka z ryżu i mąki ryżowej) oraz bibimbap (danie kuchni koreańskiej, zbliżone do bowla).

Co będziemy zamawiali w kolejnej dekadzie? W najnowszej edycji raportu prognoz żywieniowych Uber Eats przyjrzał się produktom spożywczym, coraz szybciej zyskującym na popularności podczas składania zamówień w aplikacji.

Super Foody i Konopie

Na podstawie wyszukiwań oraz liczby zamówień użytkowników aplikacji Uber Eats, zdecydowanie najmocniej uwagę przykuwają dania z... siemieniem lnianym. Prawdopodobnie będzie to najpopularniejszy super food w 2020 roku.
W większości europejskich restauracji standardem staną się menu oferujące dania z olejem CBD (legalny, organiczny związek chemiczny z grupy kannabinoidów, występujący w konopiach). Z kolei kombucha – czyli musujący napój na bazie sfermentowanej herbaty – będzie stałym dodatkiem do posiłków.
Natomiast weganie i fleksitarianie, a przede wszystkim ich wysublimowane podniebienia, rzadziej będą sięgać po sprawdzone już substytuty mięsa, jak tofu czy seitan, a częściej będą wybierali nowe produkty, jak tempeh (charakterystyczny dla kuchni indonezyjskiej zamiennik wytwarzany z ziaren soi) lub chlebowiec (owoc z rodziny morowatych, występujący w tropikalnej Azji). Ten ostatni przeżywa „drugą młodość” - w zeszłorocznym raporcie Foodcast Uber Eats tracił on raczej na popularności.

– W 2019 r. zaobserwowaliśmy wyraźny wzrost świadomości tego, co jemy i zamawiamy. Według naszych danych użytkownicy Uber Eats chcą wiedzieć, skąd pochodzą spożywane przez nich produkty, w jakich warunkach były uprawiane lub hodowane oraz czy posiadają witaminy i składniki odżywcze. Co więcej, konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na kwestie warunków pracy osób wytwarzających dane artykuły – mówi Jeanette Mellinger, Dyrektor Działu User Research w Uber Eats – Kierunki zapoczątkowane w minionym roku, obecnie przeszły do mainstreamu. Substytuty mleka i mięsa zdecydowanie zyskały na popularności. Konsumenci zaś poszukują produktów bogatych w prozdrowotne składniki – jak nasiona lnu – dodaje Mellinger.

Według niej obok zawsze popularnego popcornu, na stałe na naszych talerzach zagoszczą warzywa takie, jak dynia, grzyby czy czosnek, ponieważ trend zdrowego odżywiania będzie jeszcze zyskiwał na popularności.

– Jesteśmy dumni, widząc jak platforma Uber Eats zmienia postrzeganie segmentu posiłków na dowóz z niedzielnych grzeszków, na zdrowe, codzienne dania – podsumowuje Jeanette Mellinger.

Wśród „najgorętszych” produktów spożywczych na 2020 rok znajdą się (region EMEA, czyli Europa - Bliski Wschód - Afryka, trendy na podstawie kilku milionów wyszukiwań w Uber Eats, w okresie Maj-Listopad 2019):
1. Len
2. Olej CBD
3. Kombucha
4. Czosnek
5. Kurki
6. Kakao
7. Prażona kukurydza
8. Dynia
9. Chlebowiec (owoc z rodziny morowatych, występujący w tropikalnej Azji)
10. Tempeh (charakterystyczny dla kuchni indonezyjskiej zamiennik wytwarzany z ziaren soi)
Najpopularniejszymi kuchniami regionalnymi w 2020 roku będą w regionie EMEA (na podstawie kilku milionów wyszukiwań w Uber Eats, w okresie Maj-Listopad 2019):
1. Izraelska
2. Skandynawska
3. Etiopska
4. Koreańska
5. Armeńska

Pięć artykułów, które zanotowały największy spadek wyszukiwań (region EMEA, na podstawie kilku milionów wyszukiwań w aplikacji Uber Eats, w okresie Maj-Listopad 2019):
1. Sriracha (tajski sos chilli z dodatkiem czosnku, octu, cukru i soli)
2. Taro (tropikalny kuzyn ziemniaka, występujący w rejonach Hawajów i Polinezji)
3. Matcha
4. Tofu
5. Kimchi

Metodologia badania

Badanie FoodCast zostało przeprowadzone od maja do listopada 2019 r. przez firmę doradczą Deloitte na zlecenie Uber Eats. Przeanalizowano w nim kilka milionów wyszukiwań użytkowników zamawiających potrawy przy użyciu aplikacji Uber Eats w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka).

 

30 listopada została otwarta restauracja McDonald’s w Chorzowie. Nowy lokal mieści się przy Drogowej Trasie Średnicowej 45.

Restauracje sieci Sfinks Polska wypracowały po trzech kwartałach 2019 r. przychody ze sprzedaży gastronomicznej w wysokości 147,01 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 5% r/r. Pozytywna dynamika dotyczy wszystkich najważniejszych marek w portfolio Sfinksa, w tym sieci Sphinx, Chłopskie Jadło i Fabryka Pizzy.

Troska o środowisko naturalne to już nie tylko ograniczenie użycia plastiku i jednorazowych opakowań. Kolejnym wyzwaniem, z którym muszą zmierzyć się marki jest problem marnowanego jedzenia. W Światowy Dzień Żywności Starbucks oficjalnie dołączył do partnerów aplikacji Too Good To Go, która ratuje jedzenie przed wyrzuceniem. Po miesiącu współpracy kawiarnia upublicznia pierwsze wyniki.

21 listopada sieć kawiarni Costa Coffee otworzyła kolejny lokal – tym razem w pobliżu stacji metra Targówek. To pierwsza tego typu inwestycja Costa Coffee w Polsce.

6 grudnia Polska Akcja Humanitarna zaprasza do 18-tej edycji Świątecznego Stołu Pajacyka – ogólnopolskiej akcji charytatywnej, podczas której właściciele lokali gastronomicznych przekazują 10% dziennego obrotu na posiłki dla potrzebujących dzieci.

14 grudnia (sobota) w Sangate Hotel Airport w Warszawie odbędzie się Walne Zebranie Członków OSSKiC oraz uroczysta kolacja wigilijna.
Walne zebranie członków OSSKiC będzie miało charakter sprawozdawczy.

Serdecznie zapraszamy wszystkich Członków, Partnerów i Sympatyków Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni do wzięcia udziału w uroczystej kolacji wigilijnej w trakcie której zostaną wręczone nominacja do Narodowej Kulinarnej Reprezentacji Polski Juniorów i Seniorów na IKA Culinary Olympics – Stuttgart 2020.

PROGRAM:

SOBOTA 14/12/2019

13:00 – 15:00 - przyjazd i zakwaterowanie oraz lunch (doba hotelowa od godziny 14:00)
16:00 – 18:00 - Walne Zebranie Członków
Otwarcie obrad
Wybór Komisji Skrutacyjnej
Przyjęcie planu obrad
Sprawozdanie Zarządu
Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej
Wolne wnioski
Zamknięcie obrad
20:00 – 24:00 - Uroczysta kolacja wigilijna

NIEDZIELA 15/12/2019
07:00 – 10:00 - śniadanie
do 11:00 - wymeldowanie i wyjazd z hotelu

UWAGA !

Potwierdzenie udziału w Walnym Zjeździe - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Potwierdzenie udziału w Kolacji Wigilijnej -Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rezerwacja noclegów Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie 22 57 64 550, 22 57 64 500
Rezerwacja noclegów na hasło (Wigilia OSSKiC)
Cena za pokój I osobowy ze śniadaniem 195 zł
Cena za pokój II osobowy ze śniadaniem 240 zł (120 zł od osoby)

Sangate Hotel Airport, ul. 17 Stycznia 32 w Warszawie.

 

Międzynarodowe rankingi potwierdzają, że restauracja Senses to bezsprzecznie polskie kulinarne okno na świat. Kuchnia pobudzająca zmysły, za sterami której stoi Andrea Camastra, od początku swego istnienia jest zauważana i doceniana przez polskich i zagranicznych znawców oraz smakoszy. Restauracja, która ma już na swoim koncie m.in. gwiazdkę Michelin właśnie otrzymała kolejne wyróżnienia. Senses dołącza do swojej kolekcji kolejne 4 czapki od przewodnika Gault&Millau, potwierdzając tym samym pozycję krajowego lidera oraz zostaje zakwalifikowana do prestiżowego zestawienia najlepszych restauracji wg rankingu 50 Best Discovery.

Najpopularniejsze