Starbucks dołącza do partnerów Too Good To Go

Newsy

Starbucks dołącza do partnerów Too Good To Go

02 grudnia 2019

W skali Unii Europejskiej Polska zajmuje niechlubne piąte miejsce pod względem ilości marnowanego jedzenia. To ponad 2500 zł wydanych na żywność na rodzinę rocznie, która ostatecznie trafia do kosza. Wspólnie możemy to zmienić! Młode, zaangażowane społecznie i biegłe w technologiach pokolenie kształtuje trendy – nacisk ze strony konsumentów wyrażany poprzez konkretne decyzje zakupowe przekłada się na realne zmiany!
Starbucks podejmuje walkę z marnowaniem żywności
Starbucks ma świadomość swojego wpływu na środowisko, dlatego od lat podejmuje działania, które pomagają ten wpływ minimalizować. Sztandarowym przykładem inicjatyw marki jest akcja Bring Your Own Tumbler, w ramach której kawiarnia oferuje zniżkę za zakup napoju we własnym kubku. Akcja funkcjonuje w Polsce już od 10 lat i z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowanie. W stosunku do ubiegłego roku liczba napojów sprzedawanych we własnym kubku w kawiarniach Starbucks wzrosła ponad dwukrotnie! Firma nie spoczywa jednak na laurach i cały czas szuka rozwiązań, aby być bardziej eco-friendly. 16 października, w Światowy Dzień Żywności, Starbucks wykonał kolejny krok w stronę idei zrównoważonego rozwoju i jako pierwsza duża marka w Polsce, został partnerem aplikacji Too Good To Go, która ratuje jedzenie przed wyrzuceniem.
Jak to działa?
Too Good To Go to aplikacja, która łączy użytkowników i miejsca, w których zostają nadwyżki niesprzedanej żywności. Klienci zamawiają porcje-niespodzianki, składające się z niesprzedanych danego dnia produktów czy dań. Odbierają je osobiście w ustalonych przez właścicieli okienkach czasowych i w ten sposób ratują posiłki, które w innym wypadku wylądowałyby w koszu. W ten sposób użytkownicy aplikacji w ostatniej godzinie pracy lokali gastronomicznych mogą zakupić niesprzedaną żywność ze zniżką wynoszącą minimum 70 procent.
– Decyzję o dołączeniu do Too Good To Go podjęliśmy już kilka miesięcy temu. No i nareszcie się udało! Na razie aplikacja jest dostępna dla mieszkańców Warszawy i Krakowa, ale już wkrótce będzie można z niej korzystać także w innych miastach. Jakie są nasze wyniki? Rewelacyjne! Dzięki naszej współpracy w ciągu miesiąca (od 16 października do 16 listopada), udało nam się uratować aż 8 772 produkty, a to dopiero początek! – mówi Kasia Pijanowska, Brand Manager Starbucks w Polsce.