Sieć restauracji ?Leśne Runo? na sprzedaż

Newsy

Sieć restauracji ?Leśne Runo? na sprzedaż

21 września 2010

Polska Agencja Rozwoju Turystyki S.A. przygotowuje się do sprzedaży należącego do niej Towarzystwa Przyjaciół Polskiej Kuchni S.A.  – operatora sieci restauracji przydrożnych „Leśne Runo”.  Do końca września br. ogłoszony ma zostać otwarty przetarg na zakup TPPK S.A.

Istniejąca od dziesięciu lat sieć restauracji „Leśne Runo” liczy obecnie 15 placówek w całej Polsce, specjalizujących się w gastronomicznej obsłudze podróżnych. Wszystkie lokale działające pod szyldem  „Leśne Runo” umiejscowione są przy drogach krajowych, w bezpośrednim sąsiedztwie stacji paliw różnych marek.  Restauracje serwują tradycyjne dania kuchni polskiej, z dodatkiem owoców runa leśnego. TPPK S.A. swoją markę „Leśne Runo” pozycjonuje jako alternatywę dla barów typu fast food.  Skuteczną konkurencję z zachodnimi sieciami gastronomicznymi umożliwiają nowoczesne standardy obsługi klienta i przytulne wnętrza, połączone z komfortem konsumpcji dań przygotowanych na bazie produktów naturalnych. 

W tym roku TPPK S.A. otworzyło trzy nowe restauracje – w miejscowościach Stopka k. Bydgoszczy (droga krajowa nr 25, woj. kujawsko – pomorskie), Nowa Dęba (droga krajowa nr 9, woj. podkarpackie)   oraz Frydrychowo (droga krajowa nr 15, woj. kujawsko – pomorskie). Cztery spośród wszystkich placówek sieci działają na zasadach franczyzy, pozostałe są własnością TPPK S.A..  W roku 2010 restauracje wdrożyły program lojalnościowy dla stałych klientów, po raz pierwszy pojawiły się także specjalne zestawy menu dla dzieci oraz towarzysząca im akcja na rzecz bezpieczeństwa najmłodszych na drodze. Dominującą grupą klientów  sieci „Leśne Runo” są osoby często podróżujące samochodem w celach biznesowych, zaś w sezonie wakacyjnym wzmożony ruch generuje turystyka rodzinna oraz grupy zorganizowane. 

Towarzystwo Przyjaciół Polskiej Kuchni S.A. odnotowało w roku 2009 przychód netto w wysokości 5.860.511,92 zł,  natomiast zysk netto osiągnął wartość 104.171,03 zł (podczas gdy w roku 2008 było to 10.101,02 zł). Rentowność sprzedaży w roku 2009 wyniosła 2,52%, (w 2008r. zaś 3,33%).   

– Powodem, dla którego Polska Agencja Rozwoju Turystyki zdecydowała się na sprzedaż operatora sieci restauracji, jest  dążenie PART S.A. do skoncentrowania się na swojej głównej działalności biznesowej: szkoleniach oraz usługach konsultingowych – mówi Andrzej Saja, prezes PART S.A. – Planowana transakcja ma zostać zamknięta do końca bieżącego roku – dodaje Andrzej Saja.  PART S.A. jest właścicielem 100% akcji Towarzystwa Przyjaciół Polskiej Kuchni S.A.