Muzyka pozytywnie wpływa na nastrój konsumentów

Newsy

Muzyka pozytywnie wpływa na nastrój konsumentów

24 czerwca 2010

Badania, które TNS OBOP przeprowadził na zlecenie Związku Producentów Audio Video, wykazały, że wiele osób chętniej odwiedza miejsca, w których gra muzyka. Mało tego, okazuje się, że 72% badanych jest w stanie zapłacić więcej za usługę, oby tylko podczas czasu spędzanego w kawiarence, towarzyszyła im muzyka.

“Im wyższy status materialny, młodszy wiek, wyższe wykształcenie oraz większe miasto zamieszkania, tym rola muzyki w lokalach, czy salonach urody jest ważniejsza” – zapewnia Urszula Krassowska z TNS OBOP.

Na pytanie “Czy wolisz chodzić do lokali z muzyką” – 71% badanych odpowiedziało pozytywnie. Dużą wagę do grającej w lokalach muzyki przywiązują kobiety – 87% badanych kobiet zdecydowanie milej wspomina wizytę w miejscu, w którym ona gra. 80% badanych klientów deklaruje, że zapewne takie miejsca odwiedzi ponownie.

“Dla zdecydowanej większości konsumentów muzyka jest czynnikiem, który poprawia ich nastrój i zachęca do większych zakupów” – powiedział na środowej konferencji dyrektor OZZ Związku Producentów Audio Video, Bogusław Pluta.

Badania przeprowadzono w dniach 20-23 maja br. na grupie reprezentatywnej 1000 osób w wieku powyżej 15 lat.