Każdego roku ok. 8 mln ton odpadów z tworzyw sztucznych trafia do mórz i oceanów. W walce ze skażeniem dużą rolę ma do odegrania globalny biznes. Ze względu na skalę oddziaływania wprowadzane przez niego zmiany przyczyniają się do ograniczenia zanieczyszczeń i wpływają na nawyki klientów. Sieć restauracji McDonald’s walkę z plastikiem rozpoczęła od wymiany sztućców na 100% recyklingowane. Teraz przyszedł czas na plastikowe słomki, kubeczki do lodów McFlurry i patyczki do balonów, które zostaną wymienione na papierowe odpowiedniki. Takich zmian będzie więcej. Sieć pracuje nad nowymi rozwiązaniami i podkreśla, że nie będą one zauważalne dla klientów, ale odczuwalne dla środowiska.

Marcin Gruszka, współpracujący z Transgourmet i Selgros od lat, będzie reprezentował Polskę w międzynarodowym konkursie Les Chefs en Or 2020 w kategorii profesjonalista. Razem z Marcinem Gruszką do Francji pojedzie także Dawid Wantrych, zwycięzca szkolnych eliminacji do paryskiego konkursu w kategorii juniorów.

2019 rok w kawiarniach Starbucks upłynął pod znakiem pasji do kawy i troski o środowisko. W minionym roku marka podjęła kilka dużych decyzji – m.in. rozpoczęła współpracę z aplikacją Too Good To Go, ratując jedzenie przed wyrzuceniem, wprowadziła do oferty nową mieszankę Blonde Roast i kontynuowała poszukiwanie w pełni biodegradowalnego jednorazowego kubka. To jednak nie koniec pomysłów Starbucks na to, jak dogodzić swoim Gościom i być bardziej eko.

Szefowie kuchni w amerykańskich restauracjach coraz częściej, nawet przy układaniu menu, starają się wpisać w przeciwdziałanie zmianom klimatycznym. Zdaniem ekologów ma to olbrzymie znaczenie, bo jeść muszą wszyscy, a Amerykanie coraz częściej stołują się poza domem.

Najpopularniejsze